forex trading logo

Drukuj Email
Trzydniowa wycieczka
Oświęcim - Kraków - Wieliczka

W dniach 27-29 maja klasa 8B oraz część uczniów klas 3B i 3C gimnazjum udały się na trzydniową wycieczkę do Oświęcimia, Wieliczki i Krakowa. Uczniowie zwiedzili były nazistowski obóz koncentracyjny, a następnie udali się do Zakopanego i Stasikówki, gdzie spędzili noc.

Drugiego dnia zwiedzili Fabrykę „Emalia” Oskara Schindlera oraz przeszli przez zabytkową część Kazimierza. W trakcie przechadzki odwiedzili synagogę oraz żydowski cmentarz, a także zapoznali się z kulturą żydowską.

Kolejnym punktem wycieczki była Wieliczka i zwiedzanie kopalni soli. Pod ziemną uczniowie zjedli posiłek i przenocowali w Komorze Słowackiego. Nocleg w 44 osoby w jednej sali to wielka dawka emocji i śmiechu!

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Kraków. Rozpoczęliśmy od Muzeum Archidiecezjalnego, które znajduje się w byłym domu kardynała Karola Wojtyły, późniejszego papieża Jana Pawła II. Następnie udaliśmy się na Wawel, gdzie zwiedziliśmy katedrę, wspięliśmy się do dzwonnicy z dzwonem Zygmunta, odwiedziliśmy miejsce spoczynku najwybitniejszych Polaków oraz podziwialiśmy dziedziniec zamku królewskiego.  Następnie przeszliśmy na rynek, gdzie mieliśmy czas na zapoznanie się z najważniejszymi zabytkami tego miejsca: kościołem Mariackim, Sukiennicami, legendarną restauracją Wierzynka oraz firmowym sklepem czekoladek  „Wawel”.

galeria zdjęć >>>

Dzisiaj4
Wszystkie536573

Naszą witrynę przegląda teraz 48 gości

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Premium WordPress Theme  Valid XHTML and CSS.

Copyright © 2019 Szkoła Podstawowa nr 3. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.