forex trading logo

Drukuj Email

Wycieczka klas czwartych
Gniezno – Biskupin – Toruń – Ostrów Lednicki

23 maja klasy 4a, 4b i 4c udały się na trzydniową wycieczkę do Gniezna, Biskupina, Torunia i Ostrowa Lednickiego. Przedstawiamy relację z pobytu.

Dzień I:

Gniezno - zwiedziliśmy z przewodnikiem Katedrę na Wzgórzu Lecha, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć symboliczny grób św. Wojciecha i słynne Drzwi Gnieźnieńskie. Później udaliśmy się do Muzeum Początków Państwa Polskiego. Obejrzeliśmy ciekawe filmy o kształtowaniu się polskiej państwowości i pierwszych władcach z rodu Piastów.

Biskupin - rozpoczęliśmy wizytę w najstarszej osadzie na ziemiach polskich od warsztatów, na których lepiliśmy naczynia z gliny. Później odbyliśmy wędrówkę z przewodnikiem po osadzie, poznając jego historię i pracę jego mieszkańców. Na koniec obejrzeliśmy zbiory muzealne no i oczywiście nie obyło się bez zakupów pamiątek, zwłaszcza militarnych.

Dzień II:

Toruń
Rozpoczęliśmy dzień od wypieku pierników w Piernikarni Mistrza Bogumiła. Własnoręcznie wykonane toruńskie przysmaki mogliśmy zabrać do domu. Następnie zwiedziliśmy Stare Miasto z przewodnikiem. Zobaczyliśmy m.in. ruiny Zamku Krzyżackiego, Dom Mikołaja Kopernika, Katedrę, Krzywą Wieżę i pomnik naszego astronoma.

Po południu udaliśmy się do Fortu IV na podchody. Rywalizowaliśmy podzieleni na dwie grupy. Dzień zakończyliśmy wizytą w Geodium i Planetarium.

Dzień III.

Ostrów Lednicki odwiedziliśmy w drodze powrotnej do domu. Przepłynęliśmy promem na wyspę na Jeziorze Lednickim, nazywaną wyspą władców. Poznaliśmy historię jednej z siedzib pierwszych Piastów. Historycy podejrzewają, że to właśnie tutaj mógł odbyć się chrzest Mieszka I.

Wycieczkę zaliczamy do udanych.
Pogoda dopisała i humory uczestników również.

galeria zdjęć >>>

Dzisiaj53
Wszystkie485991

Naszą witrynę przegląda teraz 46 gości

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Premium WordPress Theme  Valid XHTML and CSS.

Copyright © 2019 Szkoła Podstawowa nr 3. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.