forex trading logo


Zastępstwa Idziennik Stołówka Nasze blogi
Start Uczniowie Projekty W labiryncie zmysłów
Drukuj Email

Z uwagi na profil szkoły tj. prowadzenie oddziałów integracyjnych i obecność uczniów z rozpoznanym autyzmem, Zespołem Aspergera, niepełnosprawnością ruchową w tym afazją oraz wrodzonymi zespołami genetycznymi i sprzężoną niepełnosprawnością, istnieje potrzeba doinformowania i uwrażliwienia środowiska szkolnego na problemy dzieci z zaburzeniami integracji sensomotorycznej. Mają one wpływ na wszystkie obszary życia m. in.: możliwości poznawcze, funkcjonowanie społeczne w tym komunikację, emocje, budowanie więzi, samoświadomość.

*

Celem głównym programu jest więc podjęcie działań na rzecz uwrażliwienia środowiska szkolnego na problem dzieci z zaburzeniami sensomotorycznymi i wiążącymi się z tym trudnościami w sferze funkcjonowania społecznego, emocjonalnego oraz poznawczego.

*

Na niniejszej stronie znajdą Państwo informacje dotyczących rozwoju zmysłów ich współdziałania, zaburzeń przetwarzania oraz związanych z tym następstw; poznają problemy komunikacyjne wiążące się z zaburzeniami sensomotorycznymi; dowiedzą się jak powstają więzi między uczniami w zespołach klasowych oraz w jaki sposób są wzmacniane więzi między dorosłym, a dzieckiem. Wszystko to po to, aby podnieść swój poziom kompetencji wychowawczych i terapeutyczno- edukacyjnych.

*

Program skierowany jest zarówno do rodziców, nauczycieli jak i uczniów szkoły. Mamy nadzieję, że dzięki systematycznej i wnikliwej lekturze oraz udziałom w zaplanowanych zajęciach warsztatowych i wykładach, podniosą Państwo swój poziom świadomości w zakresie znaczenia funkcjonowania zmysłów, poznają własne możliwości i ograniczenia związane z funkcjonowaniem sensomotorycznym, podniosą poziom samoświadomości ciała. Ponadto uświadomią sobie problemy społeczne (w tym komunikacyjne), emocjonalne i poznawcze wynikające z zaburzeń sensomotorycznych, nauczą się strategii radzenia sobie z zaburzeniami sensomotorycznymi, rozwiną postawy akceptacji i wyrozumiałości dla zachowań ?trudnych? oraz potrzeb wynikających z zaburzeń sensomotorycznych.

Serdecznie zapraszamy do odwiedzania naszej stronyUśmiech

Problemy ze słuchem i językiem >>>

Co z tą integracją >>>

Dotyk i obronność dotykowa >>>

Układ przedsionkowo- proprioceptywny >>>

Dyspraksja - co to takiego? >>>

Percepcja wzrokowa  >>>

OPRACOWAŁY:

Lidia Jamróz- Mańczak,
Beata Bulin- Duda

 

Szczęśliwy numerek

szczęśliwy
los,
czyli
numerek
niepytany



Czas do wakacji

Kalendarz


Dzisiaj jest: Wtorek
22 Maja 2018
Imieniny obchodzą
Emil, Helena, Jan, Julia, Wiesława,
Wisława

  
Zodiak: Bliźnięta

Nasi sponsorzy

Licznik odwiedzin

Dzisiaj16
Wszystkie419222

Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości 


Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: Premium WordPress Theme  Valid XHTML and CSS.

Copyright © 2018 Szkoła Podstawowa nr 3. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem dostępnym na licencji GNU GPL.